Περιήγηση στο διαδίκτυο

Φέτος, χάρη στον εφοδιασμό της τάξης με έναν open mesh router έχουμε τη δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο.

Χρησιμοποιήσαμε αρκετές φορές τη δραστηριότητα της περιήγησης. Ο περιηγητής του sugar είναι εύκολος στη χρήση του, αλλά στην πράξη δεν αποδείχθηκε λειτουργικός.

Η έλλειψη της δυνατότητας να κρατά αγαπημένες διευθύνσεις, όπως κάνουν φυλλομετρητές σε άλλα λειτουργικά συστήματα, λειτούργησε ανασταλτικά στην επικουρική χρήση του XO-1 στην τάξη. Όταν ο υπολογιστής δεν αποτελεί το κύριο μέσο σε ένα μάθημα και καλείται να «προσφέρει τις υπηρεσίες του» σε μια συγκεκριμένη φάση (πχ. αναζήτηση ενός θέματος στη wikipedia) χάνεται πολύτιμος χρόνος από την πληκτρολόγηση και μόνο της διεύθυνσης URL. Η αποθήκευση στο ημερολόγιο δε βοήθησε ιδιαίτερα γιατί η δραστηριότητα «χάθηκε» σε μια πληθώρα άλλων που αποθηκεύτηκαν μετά την τελευταία χρήση.

Σε αυτή τη λογική χρήσης του ΧΟ-1 αρνητικός παράγοντας είναι και το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εκκίνηση.  Δοκιμάζοντας τη χρήση κατά την επεξεργασία ενός κειμένου στο μάθημα της γλώσσας πχ. για αναζήτηση βιογραφικών στοιχείων του συγγραφέα ή θα έπρεπε οι υπολογιστές να είναι όλη την ώρα ανοικτοί (με αποτέλεσμα να είναι εξαντλημένες οι μπαταρίες στο τέλος της ώρας) ή να χαθεί ένα πεντάλεπτο από το μάθημα μέχρι να ανοίξουν.

Ένα ακόμη αρνητικό σημείο αποτελούν και τα προβλήματα τεχνικής φύσης. Κάθε φορά όλο και κάποιος υπολογιστής αντιμετωπίζει πρόβλημα σύνδεσης με το διαδίκτυο ή ο φυλλομετρητής αρνείται πεισματικά να κατεβάσει τη σελίδα ή το καταφέρνει μετά από αρκετό χρόνο.

Συνοπτικά: Όταν απαιτείται επικουρική και περιορισμένη χρήση του διαδικτύου, οι υπολογιστές δυσκολεύονται συνήθως να ακολουθήσουν το ρυθμό του μαθήματος. Η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση αυτού του είδους απαιτεί μάλλον την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στους ΧΟ-1 (χμ…)

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: