Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη

Σήμερα επιχειρήσαμε για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσουμε το  OLPC στο μάθημα της ημέρας.

Αξιοποιήθηκε η δραστηριότητα «labyrinth» στο πλαίσιο επεξεργασίας της ενότητας 14 του Βιβλίου της Γλώσσας (σελ. 30 «Το Μοιρολόγι της Παναγίας»). Αφού προηγήθηκε η ανάγνωση, και σύντομη προφορική νοηματική επεξεργασία του δημοτικού τραγουδιού, επιχειρήθηκε η δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη με στόχο να απεικονίσει τα βασικά σημεία του περιεχομένου του. Η εξοικείωση με τη δραστηριότητα αποτέλεσε πλέον δευτερεύοντα στόχο.

Στην προσπάθεια συμμετείχαν όλοι οι μαθητές. Όλοι έφτιαξαν ένα εννοιολογικό χάρτη (έστω και σε πολύ απλή μορφή). Οι πρώτοι  ολοκληρώθηκαν σε 30 λεπτά και οι τελευταίοι σε 40-45. Ο χρόνος που απαιτήθηκε ήταν πάρα πολύ μεγάλος, αλλά σε αυτό έπαιξε ρόλο τόσο ο βαθμός εξοικείωσης των παιδιών με τη «δραστηριότητα» και το OLPC γενικότερα, όσο και η απουσία εργαλείου μετακίνησης κόμβων.

Το λογισμικό έδειξε να παρέχει μεγαλύτερη ευκολία στην αναδιοργάνωση των κόμβρων, των ετικετών και των δεσμών σε σχέση με το μολύβι και το χαρτί (η χρήση του πλήκτρου shift σε συνδυασμό με το κουμπί εμφάνισης-εξαφάνισης δεσμού ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη) . Η δύσχρηστη δυναμική μετακίνηση των κόμβων χωρίς την αλλαγή δεσμών δημιούργησε και πάλι αρκετά προβλήματα και κατανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που χρειάστηκαν σχεδόν όλα τα παιδιά. Ο εμπλουτισμός της δραστηριότητας με ένα τέτοιο εργαλείο κρίνεται αναγκαίος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: